Az ausztriai recepciós munka szezonális keretek között különösen fontos szerepet tölt be a szállodák működésében. A recepciós az első és utolsó személy, akivel a vendégek találkoznak, így a vendégélmény kulcsfigurája. A többnyelvű kommunikáció, a pontos adminisztráció és a gyors problémamegoldás elengedhetetlen részei ennek a pozíciónak.

A recepció feladata a vendégek érkezésének koordinálása, a szükséges adminisztráció elvégzése és a kényelmes elhelyezés biztosítása.
Vendégek érkezésének regisztrálása, az adatok rögzítése a szálloda rendszerében.
Kulcsok és belépőkártyák kiadása.
A szálloda szolgáltatásainak bemutatása, a vendégek tájékoztatása az aktuális programokról, étkezési lehetőségekről.
Különleges kérések kezelése (pl. extra ágy, késői kijelentkezés, allergénmentes szoba).
A vendégek üdvözlése udvarias és professzionális módon.
A recepciós az információs központ szerepét tölti be a szállodában, így minden vendégnek gyors és pontos válaszokat kell adnia.
A vendégek kérdéseinek megválaszolása a szállodai szolgáltatásokról, helyi látnivalókról és közlekedési lehetőségekről.
Programajánlás és kirándulási lehetőségek ismertetése.
Jegyfoglalás és éttermi asztalfoglalások lebonyolítása.
Panaszok és problémák kezelése, azonnali megoldások keresése.
Folyamatos kapcsolattartás a házmesterrel, takarítókkal és a konyhai személyzettel.

A távozó vendégek problémamentes kijelentkezése elengedhetetlen a pozitív vendégélmény érdekében.
Vendégek számláinak ellenőrzése és véglegesítése.
Fizetések lebonyolítása (készpénz, bankkártya, online fizetési módok).
A vendégek véleményének kikérése és a visszajelzések rögzítése.
Kulcsok és belépőkártyák visszavétele.
A szobák státuszának frissítése a takarító személyzet számára.
A recepciós nem csupán a vendégekkel kommunikál, hanem a szálloda többi részlegével is együtt dolgozik.
Rendszeres egyeztetés a háztartási és takarító személyzettel a szobák állapotáról.
A karbantartó csapat értesítése, ha bármilyen probléma merül fel a szobákban vagy a közös helyiségekben.
Együttműködés az étteremmel és a konyhával a vendégek étkezési igényeinek kielégítésére.
Külső szolgáltatókkal való kapcsolattartás, például transzferszolgáltatások és programok szervezése.
Az ausztriai szezonmunka keretében dolgozó recepciósok számára a vendéglátásban szerzett tapasztalat és a többnyelvű kommunikáció kiemelt előnyt jelent. Az ilyen pozíciók gyakran magukban foglalják a szállás és étkezés biztosítását is, így kiváló lehetőséget nyújtanak a külföldi munkatapasztalat megszerzésére.
Az osztrák szállodákban dolgozó recepciósok általában angolul és németül is kommunikálnak, mivel a vendégek nagy része nemzetközi. Azok, akik ezen a területen szeretnének elhelyezkedni, előnyben részesülhetnek, ha jó problémamegoldó készséggel és vendégközpontú hozzáállással rendelkeznek. Az ausztriai szezonmunka gyakran magasabb fizetéssel jár, mint a helyi recepciós állások, így kiváló lehetőség azok számára, akik nemzetközi tapasztalatot szeretnének szerezni a vendéglátás területén.
A recepciós munkakör dinamikus, változatos és sokszor kihívásokkal teli, de kiváló lehetőséget biztosít a vendéglátásban való fejlődésre és karrierépítésre.

